چاپ طرح دلخواه

تو این وبلاگ مطالبی در رابطه با چاپ طرح دلخواه روی تیشرت و سایر محصولات برای شما بیان می کنیم

چاپ طرح دلخواه

تو این وبلاگ مطالبی در رابطه با چاپ طرح دلخواه روی تیشرت و سایر محصولات برای شما بیان می کنیم

چگونه یک تیشرت تبلیغاتی طراحی کنیم؟

چندی پیش مشتری داشتیم که می خواست برای یک مراسم خاص چند تی شرت سفارش دهد. تیم طراحی گرافیک آنها با دیدن اینکه باید سرمایه‌گذاری کوچکی روی لباس‌ها انجام دهند، تصمیم گرفتند چیزی «باحال» بسازند. بنابراین آنها چند هفته طول کشید تا طرح را ارائه کنند و وقتی این طرح را انجام دادند، بسیار خوب بود، اما همچنین با تکنیک چاپی که برای این سفارش انتخاب شده بود، سازگار نبود.*

طراحی یک تی شرت تبلیغاتی ممکن است کاری ساده به نظر برسد. یک لوگو را روی سینه مهر بزنید و کارتان تمام شد، درست است؟ خوب، همانطور که هر طراح که تجربه کار برای یک برند را داشته است، می تواند به شما بگوید، هر زمان که نام یک شرکت به میان می آید، همیشه چیزهای بیشتری از چاپ یک لوگو وجود دارد.

در زیر، ما به برخی از نکات اصلی که باید در هنگام طراحی یک تی شرت تبلیغاتی در نظر بگیرید، خواهیم پرداخت.

کار با دستورالعمل های برند
هنگامی که در حال طراحی تی شرت تبلیغاتی یک برند هستید، یک لباس معمولی طراحی نمی کنید. محتوای تبلیغاتی قرار است بیش از اینکه فقط جذاب و زیبا به نظر برسد، همچنین برای ارتباط و تبلیغ برند و/یا محصول است که به این معنی است که قوانین خاصی وجود دارد…

کتابچه راهنمای سبک بحث کنید
گاهی اوقات یک راهنمای سبک وجود دارد، گاهی اوقات وجود ندارد. اگر خوش شانس باشید، برای شرکتی کار می کنید که کتابی با طراحی منظم با صفحات و صفحاتی در مورد نحوه قرار دادن لوگوی خود و نوع رنگ هایی که مجاز به استفاده و عدم استفاده از آن هستید، دارد. سپس، مواقع دیگری وجود دارد که اگر بخواهید باید به دستورالعمل‌های «معنوی» بیشتری تکیه کنید.

در این بحث اول، مهم است که روشن شود:

توجیهی (هدف، هدف، انتظارات)
بازه زمانی (چه مقدار زمان برای طراحی آن دارید)
چه کاری می توانی انجام بدهی
کاری که نمی توانید انجام دهید
نمونه هایی از آنچه را که دوست دارند ببینند را ببینید
طرح
پس از پایان بخش خسته کننده، زمان شروع طراحی است! دفترچه طرح خود را بیرون بیاورید و اجازه دهید ایده هایتان جاری شود.

خلاق شدن
گاهی اوقات جالب است، گاهی اوقات اینطور نیست. وقتی با برندی کار می‌کنید که در حال حاضر حضور تثبیت شده‌ای داشته است، خارج شدن از منطقه راحتی ممکن است سخت باشد. به عنوان یک طراح، ممکن است تمایل داشته باشید که کاری متفاوت انجام دهید (بالاخره، شما موجودی تخیلی هستید)، اما مدیران بازاریابی ممکن است لزوماً نخواهند که لوگوی خود را به عنوان یک شخصیت بازی ویدیویی 8 بیتی دهه 80 بازسازی کنند.

شخصا، در این نوع سناریوها، ترجیح می‌دهم به سمت امن حرکت کنم. این به معنای ارائه یک گزینه خلاقانه و سپس یک یا دو ایده متعارف دیگر است. فقط استدلال های خود را برای مفاهیم منحصربفردتر آماده کنید، زیرا به احتمال زیاد آنها برای آن باز نخواهند بود.

کار با نوشته ها
این مورد به مورد است. اکثر مدیران بازاریابی یک سری فونت دارند که دوست دارند با آن کار کنند، در حالی که دیگرانی هستند که نمی توانند Verdana را از Times New Roman تشخیص دهند. اگر با دومی کار می کنید، سعی کنید ترجیحات عمومی آنها را حدس بزنید، به عنوان مثال، آنها کدام را ترجیح می دهند: فونت های معاصر یا کلاسیک؟ سانس سریف یا سریف؟

اگر آنها قبلاً یک فونت شرکتی دارند، قبل از اینکه سر کار بنشینید مطمئن شوید که به آن دسترسی دارید. شما نمی خواهید خودتان سرمایه گذاری کنید. تایپ فیس ممکن است گران باشد!
کار با پالت های رنگی
مشابه فونت‌ها، برخی از مارک‌ها دارای پالت رنگی مشخص هستند در حالی که برخی دیگر ندارند. برخی ممکن است کد پنتون داشته باشند در حالی که برخی دیگر ممکن است فقط به رنگ‌های زرد روشن و آبی دریایی اشاره کنند. من قبلاً برای سازمانی کار می‌کردم که رنگ‌های آن فقط «قرمز» و «سیاه» بود. تلاش بیشتری برای کشف حتی نسبت های RBG یا CMYK انجام نشده است. جواب منفی.

اگر هیچ دستورالعمل رنگی ندارید، باید خودتان آنها را انتخاب کنید، اما با این حال، این بدان معنا نیست که شما فقط می توانید هر چیزی را که دوست دارید انتخاب کنید.

هنگام ایجاد یک پالت، مهم است که به خاطر داشته باشید:

معنای پشت این رنگ ها
جنب و جوش بین زنگ ها
چقدر شبیه به رنگ های برند دیگر هستند
چقدر برای چاپ مناسب هستند (برخی رنگ ها فقط برای استفاده در وب هستند)
کار با لوگو
هنگام کار با برندها بسیار مهم است که مراقب رنگ ها و قرار دادن لوگوها باشید. در حالت ایده‌آل، تا کنون راهنمای برند سبک را دریافت کرده‌اید که توضیح می‌دهد چگونه و کجا یک لوگو قرار دهید. بلایای لوگو تنها شامل انتخاب های ضعیف در طراحی نمی شود، گاهی اوقات موقعیت نامناسب نیز می تواند فاجعه بار باشد.
از گرافیک و تصاویر عاقلانه استفاده کنید
فقط به این دلیل که با یک برند کار می کنید به این معنی نیست که نمی توانید از تصاویر و/یا نمادها استفاده کنید. ترفند اینجا ماندن در قلمرو برند است. در حالی که ممکن است مستقیماً با نشان دادن یک لوگو یا شعار به آن ارجاع ندهید، تصاویری که انتخاب می کنید همچنان باید با اسطوره های برند مطابقت داشته باشند.

یک مثال خوب زمانی است که مک دونالد و کوکاکولا با رت و لینک سوپراستارهای یوتیوب شریک شدند. این غول فست فود از این دو خلاق خواست تا تبلیغاتی برای این برند بر اساس ویدیوی ویروسی خود یعنی جنگ تی شرت (16 میلیون بازدید، وای!) تولید کنند. برای کسانی که آن را ندیده‌اند، این یک ویدیوی استاپ موشن است که از تی‌شرت‌ها برای ایجاد یک روایت استفاده می‌کند. تصاویر ساده هستند و فقط نشان مک دونالد و کوکاکولا را در ابتدای کلیپ نشان می دهند. در حالی که این لباس ها برای ویدیو تولید شده اند و برای فروش نیستند، اما همچنان بسیار جذاب هستند.

آثار هنری باید با قالب نهایی سازگار شوند
داشتن یک طرح شگفت انگیز برای هیچ کس فایده ای ندارد فقط برای اینکه با تکنیک چاپ نهایی سازگار نباشد (مشتری ما را به خاطر بسپارید!). مهم است که فرآیند تزئین را از همان ابتدای فرآیند خلاقیت در نظر داشته باشید تا از پسرفت جلوگیری کنید.

اگر در مورد تکنیک چاپ مطمئن نیستید، می توانید از مسئول صحبت با تامین کنندگان بپرسید یا می توانید مستقیماً با آنها صحبت کنید.

ارسال به تولید (AKA Design Proof)
سرانجام، پس از روزها برنامه ریزی و طراحی، زمان شروع تولید فرا رسیده است - اما هنوز چند چیز دیگر وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

کدهای پنتون خود را در دست داشته باشید

تأیید کنید رنگی که در سمت دیگر دریافت می‌کنند با رنگ شما یکی است.

مطمئن شوید که CMYK است

همه چاپگرها، از جمله DTG، از فرمت CMYK استفاده می کنند. این بدان معناست که باید قبل از ارسال اثر هنری خود را در قالب ذکر شده بررسی کنید. گاهی اوقات اگر یک فرمت RGB را چاپ کنید هیچ اتفاقی نمی افتد، در حالی که گاهی اوقات ممکن است یک فاجعه مطلق باشد. بهتر است قبل از ارسال مطمئن شوید.

تکنیک چاپ نهایی Double Check

مطمئن شوید که شما و مدیر حسابتان متوجه شده اید که چه نوع روشی استفاده می شود و به چه نوع اثر هنری نیاز دارد. برخی از لایه های برداری مسطح با کمترین رنگ ممکن استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر به تصاویر 300dpi نیاز دارند.

تبدیل فونت ها به خطوط کلی

این یک مورد بزرگ است! دلیل اینکه من می خواهم آن را برجسته کنم این است که مهم نیست یک طراح چند سال تجربه داشته باشد، همیشه یک بار فراموش می کند که فونت ها را به طرح کلی تبدیل کند.

مطمئن شوید که از نوع فایل مناسب استفاده می کنید

باز هم اینها به تکنیک چاپ بستگی دارد. اگر مطمئن نیستید که از کدام نوع فایل استفاده کنید، به دنبال یک PDF با کیفیت بالا بروید. ایمن هستند

در صورت نیاز نمونه سفارش دهید

گاهی اوقات بهتر است محصولات را با دستان خود ببینید و لمس کنید. هرچه کیفیت یک لباس بهتر باشد، کار نهایی بهتر خواهد شد، اگرچه به خاطر داشته باشید که اگر اثر هنری ضعیف آماده شود، هیچ تی شرتی وجود ندارد که بتواند آن را نجات دهد. اکثر آژانس های چاپ در صورت درخواست نمونه ها را ارسال می کنند (ما مطمئناً انجام می دهیم). از اینکه از مدیر حساب خود بپرسید نترسید.
الهام بخش طراحی تی شرت
اگر می خواهید برای طراحی تی شرت های تبلیغاتی الهام بگیرید، در اینجا چند برند وجود دارد که این کار را به درستی انجام داده اند…

MailChimp

Mailchimp Promotional T-shirt: Freddie through the ages
MailChimp که بیشتر به عنوان هدیه برای مشترکین وفادار استفاده می شود، شرکتی است که همیشه کار تیشرت را به درستی انجام می دهد. به این واقعیت آسیبی نمی رساند که آنها یک طلسم بسیار بامزه دارند، فردی میمون، که تقریباً روی هر چیزی که او را بپوشید خوب به نظر می رسد.

Fedex
Fedex Promo T-shirts
این تی شرت توسط آژانس تبلیغاتی BBDO نیویورک برای کمپین چریکی FedEx طراحی شده است. همانطور که ممکن است در تصویر متوجه شوید، چاپ برای ایجاد یک توهم نوری از کاربر در حال حمل یک بسته طراحی شده است.

موسیقی مارشال

Marshall Music Promo T-shirts

نمونه دیگری از یک توهم نوری که توسط چاپ انجام می شود. این بار، تصاویر بیش از حد واقعی و زاویه دوربین باعث می شود باور کنید که این افراد روی میکروفون آواز می خوانند و یک جفت هدفون را دور گردن خود حمل می کنند. هر چند اونی که گیتار داره بد است. مدیر خلاق، ایوان جانسون، این کمپین را برای Marshall Music، بزرگترین خرده‌فروش آلات موسیقی در آفریقای جنوبی، ایجاد کرد تا با برند جدید شرکت ارتباط برقرار کند.

برگر کینگ و ختافه


Burger King Getafe Promotional T-shirt

در سال 2009، برگر کینگ با باشگاه فوتبال ختافه اسپانیا همکاری کرد تا پیراهن جدیدی برای این تیم طراحی کند. روی پیراهن چهره پادشاه فست فود در داخل چاپ شده بود، به این معنی که هرگاه بازیکنی گلی را به ثمر رساند، می توانست پیراهن را روی سر خود بکشد و در حالی که موفقیت های خود را جشن می گرفت، تبلیغی برای زنجیره آمریکایی انجام دهد.

اما این آخرین باری نیست که باشگاه فوتبال مستقر در مادرید وارد بازاریابی غیرمتعارف می شود. دو سال پس از کمپین برگر کینگ، آنها یک پورنو (به معنای واقعی کلمه) برای جذب طرفداران جدید منتشر کردند.

اپل

Apple Promotional T-shirt Design
این یکی ما را خیلی به عقب می برد. در روزهایی که اپل هنوز در تلاش بود فضای خود را در بازار پیدا کند، برخی از کالاها برای تبلیغ رایانه شخصی جدید به بازار آمد. اولاً، نمی‌دانم این افکت یکپارچهسازی با سیستمعامل است یا چیست، اما من عاشق آن تی‌شرت‌ها هستم. اگر الان برای فروش بود یکی را در ضربان قلب می خریدم و دوم، - آیا تا به حال خانواده شادتری را دیده اید که همه یک لباس بپوشند؟ به طور جدی، اینها برخی از سطوح شادی تام-کروز-پریدن روی کاناپه-اپرا است.

نتیجه نهایی
هنگام طراحی تی شرت های تبلیغاتی به یاد داشته باشید:

به دستورالعمل های برند وفادار باشید
هنگامی که به سرزمینی ناشناخته می روید، همیشه دلیل خوبی برای این کار داشته باشید
برای دفاع از ایده های خود آماده باشید.
قبل از اینکه اثر هنری خود را برای چاپ بفرستید، باید دوباره بررسی کنید:

رنگ ها (کد پنتون و حالت CMYK)
فونت (مناسب برای نام تجاری و تبدیل به منحنی)
نوع فایل
برای ایده های بیشتر در مورد نحوه طراحی تی شرت های خلاقانه، همیشه می توانید مقاله زیر را که چند ماه پیش نوشتیم بررسی کنید. آیا تجربه طراحی تی شرت های تبلیغاتی را دارید؟ آیا چیزی هست که باید به این پست اضافه کنیم؟ سپس، لطفا در نظرات زیر به ما اطلاع دهید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد