چاپ طرح دلخواه

تو این وبلاگ مطالبی در رابطه با چاپ طرح دلخواه روی تیشرت و سایر محصولات برای شما بیان می کنیم

چاپ طرح دلخواه

تو این وبلاگ مطالبی در رابطه با چاپ طرح دلخواه روی تیشرت و سایر محصولات برای شما بیان می کنیم

چاپ مستقیم روی پارچه چیست

لباس‌ها و لوازم جانبی سفارشی چاپ شده یک انتخاب محبوب برای بازاریابان و برندهای خرده‌فروشی است که به دنبال انتقال پیام یا هویت هستند.

با انتخاب پوشاک و روش های تولید دیکته شده توسط مواد، کمیت، تعداد  رنگ ها، چرخش و بودجه، می تواند بسیار زیاد باشد.

مدل لباس تی شرت farnbeyond

روش های سنتی تولید پوشاک شامل چاپ ترانسفر، چاپ سیلک، چاپ برش حرارتی و گلدوزی است که همگی مزایا و معایب خاص خود را دارند. در اینجا یک اشاره کلی به انواع روشهای چاپ می کنیم

چاپ سیلک

این شاید رایج ترین تکنیک باشد. ساده، همه کاره و نسبتاً بادوام است. همچنین مقیاس‌پذیری را ارائه می‌دهد، بنابراین می‌توانید حجم بالایی از تی‌شرت‌ها و هودی‌ها را با قیمت واحد پایین چاپ کنید. با این حال، در ترکیب رنگ بسیار محدود است، به این معنی که شما نمی توانید طرح های پیچیده زیادی داشته باشید و کیفیت کلی تصاویر در مقایسه با روش های دیگر موثر نیست.

چاپ ترانسفر

چاپ ترانسفر شامل انتقال دائم تصویر از یک سطح به سطح دیگر است. قبلاً برای افزودن جزئیات ظریف به چیزهایی مانند شیشه و سرامیک استفاده می شد، اما این روش برای کار روی پارچه نیز اقتباس شده است. معمولاً برای انتقال تصویر از سطحی به سطح دیگر به گرما نیاز دارد. این ساده است و می تواند طرح های پیچیده ایجاد کند، اما کند است و محدودیت هایی در مورد نوع پارچه ای که می توان استفاده کرد دارد.

چاپ رویل حرارتی

علیرغم اینکه یک تکنیک چاپ است، هیچ چاپ واقعی در کار نیست. یک دستگاه وینیل با کیفیت بالا را به شکل طرح مورد نظر شما برش می دهد، سپس با استفاده از حرارت روی پیراهن اعمال می شود. به دلیل ماهیت پیچیده آن، برای چاپ انبوه ایده آل نیست و طرح های حجیم خیلی خوب کار نمی کنند. ترانسفرها و وینیل اغلب از لباس ها در خشک کن یا پس از چندین بار شستشو جدا می شوند.

گلدوزی

گلدوزی نیز نیازی به چاپ ندارد. در عوض، یک طرح توسط ماشین یا دست به پارچه دوخته می شود. این یکی از محبوب ترین روش ها برای برندسازی طولانی مدت پوشاک به دلیل حرفه ای بودن آن است. متأسفانه، استفاده از نخ گاهی اوقات می تواند کیفیت طراحی لوگو را کاهش دهد و انجام طرح های کوچک و پیچیده بسیار دشوار است.

سابلیمیشن

به طور فزاینده ای محبوب است و عمدتاً در لباس های ورزشی سفارشی مانند لیکرا دوچرخه سواری و  تی شرت های چاپ شده استفاده می شود.  تصعید رنگ جوهر را به بخار تبدیل می کند تا به پارچه نفوذ کند.

طرح تیشرت تبلیغاتی Farnbeyond

چاپ مستقیم

اکنون که جایگزین ها و مزایا و معایب آنها را دیدیم، بیایید نگاهی به چاپ مستقیم لباس و مقایسه آن با هر چهار گزینه بیندازیم.

چاپ DTG  یک فناوری نسبتاً جدید است که در دهه 90 ظهور کرد. در سال 2005 به صورت تجاری در دسترس قرار گرفت، اما اخیراً به یک جایگزین مناسب برای روش‌های تولید سنتی تبدیل شده است، اما هنوز هم تنها توسط تعداد معدودی از چاپگرهای تی‌شرت عرضه می‌شود.

همانطور که از نام آن پیداست، Direct to garment از جوهر برای چاپ مستقیم روی پارچه یا مورد انتخابی شما استفاده می کند. مستقیماً وارد الیاف پارچه می شود، به این معنی که وقتی آن را لمس می کنید، طرح یا جوهر آن را احساس نمی کنید.

مزایای DTG

مستقیم به لباس مزایای زیادی نسبت به سایر روش های چاپ سنتی دارد.

  • طیف وسیعی از گزینه های رنگ
  • می توان برای طرح های دقیق و گسترده استفاده کرد
  • فرآیند بسیار سریع
  • برای تولید انبوه و تولید کوتاه مدت موجود است
  • هزینه های پایین راه اندازی دسترسی به آن را آسان می کند
  • روی لباس های رنگی نیز کار می کند
  • تولید مثل دقیق و نتایج با کیفیت بالا
  • بر پایه آب است که آن را دوستدار محیط زیست می کند
  • می تواند از نرم افزار دیجیتال برای ایجاد طرح استفاده کند

معایب DTG

  • محدود به لباس های نخی
  • برای تولید انبوه مقرون به صرفه نیست
  • می تواند کمی کندتر از روش های دیگر باشد
  • مکان طراحی محدود

توضیح عیبها: لباس‌های نخی به دلیل استفاده‌های مختلف از محبوب‌ترین لباس‌ها هستند. این بدان معناست که می‌توانید علاوه بر پیراهن، از وسایلی مانند کیف‌های کتانی نیز مستقیماً برای لباس استفاده کنید. پنبه همچنین ضد حساسیت است، به این معنی که واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند. همچنین ضد آب، راحت و بسیار بادوام است. این باعث می شود محدودیت پوشاک نخی آنقدرها هم که به نظر می رسد مضر نباشد.

اگرچه برای تولید انبوه مقرون به صرفه ترین چاپ نیست، چاپ مستقیم روی لباس برای دوره های تولید کوتاه فوق العاده است. این برای آزمایش های محصول یا زمانی که فقط به چند پیراهن یا کیف برای مقاصد تجاری نیاز دارید، مانند یونیفرم یا هدیه به مشتریان و مشتریان خود، ضروری است.

اگرچه کند است، اما با جزئیات فوق العاده و طولانی مدت آن را جبران می کند. علاوه بر این، از آنجایی که برای تولید انبوه طراحی نشده است، سرعت معمولاً یک غیر عامل است.

جایگذاری محدود طراحی شاید تنها نقطه ضعفی باشد که می تواند عاملی برای شکستن آن باشد. با این حال، مگر اینکه به دنبال طرح‌های منحصربه‌فردی باشید که در آن تصویر روی آستین‌ها یا سراسر پیراهن چاپ می‌شود، این معمولا شما را آزار نمی‌دهد.

چاپ لباس پارچه

چرا باید از چاپ مستقیم استفاده کنید؟

DTG در چاپ های کوتاه مدت با جزئیات بسیار زیاد بر روی لباس های نخی تخصص دارد. اگر یک برند مد دارید یا می‌خواهید لباس‌های سفارشی برای یک رویداد یا کسب‌وکار تهیه کنید، مستقیم به لباس یک گزینه بسیار مقرون‌به‌صرفه است که گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار می‌دهد. از آنجایی که می‌توانید از تصاویر دیجیتال استفاده کنید، به این معنی است که می‌توانید به راحتی با استفاده از نرم‌افزار طرحی ایجاد کنید، آن را در وب‌سایت تأمین‌کننده آپلود کنید و به راحتی پیراهن یا کیف‌هایی را با آن طرح دقیق چاپ کنید. تقریباً هیچ کاهشی در کیفیت وجود ندارد و بازتولید دقیق به این معنی است که همیشه یک طراحی با کیفیت بالا دریافت می کنید.

مجموعه وسیعی از گزینه‌های رنگی به این معنی است که شما مجبور نیستید مانند سایر روش‌های چاپ سازش کنید، و هزینه‌های پایین راه‌اندازی آن را برای دوره‌های تولید یک‌باره یا استفاده نادر عالی می‌کند. دوستدار محیط زیست بودن، همچنین به اطمینان از سبز بودن شرکت شما کمک می کند و این می تواند عامل بزرگی در تبلیغات برای افراد خاص باشد.

اگرچه محدودیت هایی برای چاپ مستقیم لباس وجود دارد، اما با پوشاک و مقادیر مناسب، انتخاب موثری برای لباس های تبلیغاتی با کیفیت بالا است.

اگر در زمینه چاپ DTG به اطلاعات بیشتری احتیاج دارید، پیشنهاد ما مطالعه این مقاله است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد